گروه آموزشی رشته انیمیشن فنی و حرفه ای شهر تهران

اعضای گروه : مریم یگانه روز کاری گروه : سه شنبه

گروه آموزشی رشته انیمیشن فنی و حرفه ای شهر تهران

اعضای گروه : مریم یگانه روز کاری گروه : سه شنبه

نمونه سئوالات

به نام خداوند جان آفرین

نام ونام خانوادگی :                 اداره آموزش و پرورش منطقه .... تهران                   

نام دبیر:                                                                                         کلاس: دوم انیمیشن

نام درس: کارگاه انیمیشن ۱                   دی ماه ۱۳۹۰                         زمان: ۱۵دقیقه

توجه : لطفا تما م پاسخ ها را در پشت برگه بنویسید به پاسخ هایی که روی برگه نوشته شود نمره ای تعلق نمی گیرد.

 

1- اغراق در انیمیشن با کدام گزینه هماهنگ است؟ (۰/۲۵)

الف/ Exaggeration              ب/ Moving hold   

   ج/ Over lap                      د/ Anticipation


2- توماتروپ چیست؟(۰/۲۵)

الف/ یک نوع اسباب بازی که دو تصویر را با هم ترکیب می کند.

ب/ یک نوع تئاتر بصری دارای فازهای حرکتی

ج/ چک نویس استوری برد دارای فازهای حرکتی

د/ فیلم برداری کادر به کادر از فازهای حرکتی


3- اولین پرسوناژ انیمیشن آمریکایی که خالق آن اتو مسمر است چه نام داشت؟(۰/۲۵)

الف/ گربه ای به نام Flex                   ب/ خرگوشی به نام Flex     

 ج/ گربه ای به نام Oswald                د/ خرگوشی به نام Oswald


4-  امتیاز استفاده از کدام تکنیک توسط هرت و بری به مدت ۱۷ سال فروخته شد؟(۰/۲۵)


الف/ کات اوت     ب/ سل انیمیشن     ج/ پیپرانیمیشن         د/ پاپت

 

5- فعالیت امیل رینو در انیمیشن چه بود؟ ( ۱) 


6- در مورد تصویر مقابل چه می دانید؟ (۱ )





7- الف/ پدر انیمیشن چه نام دارد؟     ب/ نخستین انیمیشنی که برای سینما ساخته شد چه نام دارد؟(۰/۵)


8- اصطلاح متامورف را شرح دهید. (۰/۵)


موفق باشید

جمع کل : 4 نمره

 

 

 

پاسخ نامه کارگاه انیمیشن ۱         دی ماه ۱۳۹۰

1-     الف/( Exaggeration    (۰/۲۵)

         

2-    الف/ یک نوع اسباب بازی که دو تصویر را با هم ترکیب میکند.   (۰/۲۵)

 

3-    لف/ گربه ای به نام Flex  ر(۰/۲۵)      

 

4-    ب/ سل انیمیشن    (۰/۲۵)  

           

5-    امیل رینو در سال 1892 م با استفاده از سیستم تالت اپتیک خود انیمیشن هایی شامل لوپ های 500 فریمی را نمایش داد.  (۱)

 

6-    نزدیک ترین نمونه تاریخی به معنای انیمیشن امروز مربوط به یک جام سفالین ۵۲۰۰ ساله می شود که در شهر سوخته سیستان پیدا شده است، این جام پارسی که در اطراف آن نقاشی شده است و مراحل مختلف حرکت یک بز را برای خوردن برگ یک درخت نشان می دهد. این جام در بسیاری از مجامع به عنوان خاستگاه انیمیشن در تاریخ فرهنگ و هنر بشر پذیرفته شده است،  (۱)

 

7-    الف/جیمز استوارت بلکستون   ب/ فیلم سرهنگ هیزالایر  (۰/۵)

 

8-    تبدیل دو عنصر به یکدیگر طی چند فاز حرکتی را متامورف گویند. (۰/۵)




به نام خداوند جان آفرین

نام ونام خانوادگی : ..........   اداره آموزش و پرورش منطقه ........... تهران                   

نام دبیر:   .............                  هنرستان ..........................               کلاس: سوم انیمیشن

نام درس: کارگاه انیمیشن 2                 دی ماه 1390                           زمان:30 دقیقه

توجه : لطفا تما م پاسخ ها را در پشت برگه بنویسید به پاسخ هایی که روی برگه نوشته شود نمره ای تعلق نمی گیرد.

 

1-     اغراق چیست و اهمیت آن را در ساخت انیمیشن بنویسید.

2-     کادر در اصطلاح سینمایی به چه معناست؟

3-     والت دیسنی کیست در مورد آثارش چه می‌دانید؟

4-     الف/ گروتسک چیست؟ ب/  تاریخ پیدایش آن به چه زمانی برمی‌گردد؟

5-     پنج نقش اصلی موسیقی فیلم را بنویسید.

6-      الف/ مونتاژ چیست ؟ ب/ انواع آن را نام ببرید.

7-     در مورد جرج ملیس چه می‌دانید؟

8-     چهار نوع مزاج اصلی سینمای کلاسیک دیسنی را نام برده و توضیح دهید.

9-     کاتارسیس چیست؟

10- الف/ تعلیق (SUSPENS  ) چیست ؟ ب/ تعلیق در آثار کدام کارگردان بیشتر دیده شده است؟

11- دوازده اصل حرکتی انیمیشن کلاسیک از دیدگاه والت دیسنی را نام برده توضیح دهید.

 

 

پاسخ نامه کارگاه انیمیشن 2               دی ماه ۱۳۹۰

1-     اغراق یا هیپربُلا ( EXAGGERATION ) به معنی زیاده‌روی نمودن در طراحی اجزاء بدن و حرکات آن‌هاست. ب/ یکی از عناصر مهم در فکر و ایده دادن به یک فیلم انیمیشن است که به کمک آن می‌توان روی حرکات و بزرگ‌نمایی نیز تأکید کرد.

2-    محدوده هر فریم که در انیمیشن به صورت استاندارد 5/26 * 22 است یک کادر گویند.

3-    والت دیسنی ، نقاش و انیماتور آمریکایی که در 1901م در کانزانسیتی دنیا آمد و همان جا فعالیتش را آغاز کرد، اولین شخصیت‌اش خرگوشی به نام اُسوالد بود که در اثر خیانت دوست و همکارش فِرِلینگ به نام وی شناسانده شد اما والت دیسنی ، میکی‌موس را بر اساس اُسوالد طراحی کرد و به نام خودش آن را ثبت نمود ، میکی موس در اثر گذشت زمان سه دوست دیگر به نام‌های گوفو ، پلوتو ، دونالدداگ پیدا کرد که هر کدام یک شخصیت مزاجی خاصی داشتند. در 1932م فیلم میکی‌موس اسکار گرفت و دومین اسکار دیسنی با فیلم تری‌کالر "سه بچه خوک" بدستش آمد وی در 1938م برای فیلم "سفیدبرفی و هفت کوتوله" 8 اسکار گرفت و پس از فعالیت‌های زیاد در عرصه انیمیشن در 1966م فوت کرد.

4-    الف/ تبدیل شدن عنصری به عنصر دیگر را گروتسک ، اِستحاله یا مورف گویند. ب/ از کلمه غار (گروت) لغتی ایتالیایی  مربوط به قرن 15م گرفته شده( در روم حمام‌هایی داشتند که چشمه‌های آن شامل نقوش و حجم‌هایی از تبدیل شدن انسان به حیوان و حیوان به گل را شامل می‌شد.) .

5-    1/ موسیقی برای پرسوناژ خلق شود سپس فیلم ساخته شود.

2/ زمان‌بندی ، صحنه ، محل به موسیقی ارتباط داشته باشد.

3/ دراماتیک ، کمدی ، تراژدی بودن فیلم در نظر گرفته شود.

4/ موضوع فیلم را بیان کند.

5/ تماشاچی با فیلم همدردی و همراهی کند

6-    الف/ کلمه‌ای فرانسوی به معنی جمع‌کردن و ترکیب است. ب/ درون کادری و برون کادری

7-    کارگردان تئاتر بود که بعدها از حقه‌های صحنه پردازی تئاتری در تروکاژهای سینمایی استفاده کرد. وی در 1895م  در هنگام پخش فیلم "ورود قطار" برادران لومیر شرکت داشت و از دستگاه آن‌ها برای ساخت فیلم بهره برد و در مرحله فیلم‌برداری ابداعاتی از جمله دیزالو ، فیلم‌برداری تند و کند ، ماسک ( دبل اکسپوز) و رنگ آمیزی کادرها را انجام داد و در واقعیت تغییر شکل ایجاد نمود . از جمله آثارش " مسافرت غیرممکن" ، " چهارصد شوخی شیطان" ، " سفر به ماه"

 

 

8-    1/ دونالدداگ : تند مزاج ، همیشه مشکل دارد و عکس‌العمل‌هایش متفاوت است ، بدون آگاهی و سریع واکنش نشان می‌دهد ، او گاهی شانس می‌آورد.

2/ پلوتو : مالیخولیایی و محزون است، نسبت به مشکلات اطراف رنج می‌برد اما ضعیف است ، زیاد صحبت نمی‌کند بلکه بیشتر سروصدا راه می‌اندازد، هیچ‌وقت شانس نمی‌آورد.

3/ میکی‌موس : دمدمی مزاج ، قهرمان ایده‌آل زود همه چیز را می‌فهمد و عکس‌العمل نشان می‌دهد، سریع تصمیم می‌گیرد و همیشه شانس می‌آورد.

4/ گوفی : بی‌حال و نچسب ، آرام است و دیر عصبانی می‌شود و به هنگام حرکت دائماً در حال چرخش است ، تحت تأثیر اطراف و محیط قرار نمی‌گیرد، دائماً آوازی زیر لب دارد ، همیشه بد شانس است.

 

9-    زمانی‌که احساسات تماشاچی به بالاترین حد خود برسد که باعث عکس‌العمل تماشاچی بشود مثلاً : گریه کند که نقطه اوج فیلم محسوب شده و تزکیه روح و پالایش مخاطب را در بردارد و نوعی همذات پنداری با قهرمان داستان است.

 

10-  الف/ در انتظار نگه‌داشتن مخاطب ب/  بیشتر در آثار آلفردهیچکاک دیده شده است.

1/ فشار و کشش  SQUASH . STRETCH

2/ حرکت پیش‌بینی شده  ANTICIPATION

3/ قابل قبول بودن  STAGING

4/ برو مستقیم به جلو POSE TO POSE

5/ پیروی از حرکت اورلپ     FOLLOW THROOCH & OVER LAPPING ACTION & DRAG.MOVING HOLD

6/ آرام واردشدن و آرام خارج شدن SLOW  IN . SLOW OUT

7/ قوس‌ها   ARCS

8/ عملکرد فرعی حرکت اصلی  SECONDARY ACTION

9/ درک زمان     TIMING

10/ اغراق     EXAGGERATION

11/ طراحی کامل    STRONG DRAWING

12/ جذابیت   APPEAL



 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد